راهنمای گزینش محتوا (قسمت دوم)
به اشتراک گذاری محتوای گزینش شده
زمانی که مراحل قبلی را پشت سر گذاشتید، نوبت به اشتراک گذاری محتوا میرسد. با این حال کلید درست انجام دادن این کار تنها اشتراک گذاری آن نیست، بلکه شخصی سازی آن بر أساس علایق و سلیقهی مخاطبینتان است. کپی پیست کردن یک لینک و توییت کردن آن شما را به جایی نمیرساند، و مطمئنا به شخصیت مختص برند شما نیز نمیآید.مشکل دیگر این است که این کار محتوا را از بقیه محتواها مجزا میکند. همانطور که قبلا اشاره کردیم، بهترین رویکرد ترکیب کردن محتوای اورجینال و محتوای گزینش شده است.
ضمنا هرچه برند شما و لیست فالوئرهایتان بزرگتر باشد، مدیریت انتشار این محتوا سختتر هم میشود. میتوانید برنامه خود را با انتشار محتواهای تبلیغاتی اورجینال و استفاده از محتواهای گزینش شده برای پر کردن شکافهای میان آنها زمان بندی کنید. از این راه فید شما فعال به نظر میرسد و از پست کردن محتواهای تکراری نیز پیشگیری میکنید. برای انتشار به موقع هر محتوا و جلوگیری از تکرار شدن محتوا، میتوانید از ابزارهای اختصاصی این کاراستفاده کنید.
یک تقویم شبکههای اجتماعی ساده و شیک. با این تقویم، تیمها نه تنها میتوانند دیدی جامع از کمپینشان داشته باشند، بلکه در یک نگاه هم محتوای تولیدی گذشته را داشته باشند و هم برای آینده برنامه ریزی کنند. برای زمان بندی مجدد پستها، تنها کاری که کاربران باید بکنند کشیدن و رها کردن پستها در بازه زمانی دلخواه است. برچسبها. یک ویژگی ضروری برای گزینش محتوا. تیمها میتوانند به پستها برچسبهای مناسب هرکدام را بزنند. از این راه تیمها میتوانند شکافهای موجود در محتوای خود را پیدا کنند و روی موضوعات مورد نیاز تمرکز کنند – و این کار به جلوگیری از پست کردن محتوای تکراری نیز کمک میکند.
یک طراحی همکاری محور. تیمها میتوانند به صورت دورکاری با هم همکاری کنند و نظرات خود را درست کنار هر پست، کامنت یا ریپلای مطرح کنند، چه در مورد طراحی فید اینستاگرامشان باشد، چه نظر دادن در مورد به اشترام گذاری مطلبی.
به تحلیل محتوا بپردازید
یک تحلیل مناسب اطلاعات ارزشمندی در مورد محتوای شما میدهد، مانند شایستگی آن برای سرگرم کردن مخاطب. اگر به استانداردهای شما نمیرسید میتوانید آنرا تغییر دهید، شخصی سازی کنید و سپس پست کنید.
با دنبال کردن مراحل بالا میتوانید به راحتی به گزینش محتوا بپردازید، با استفاده درست از ابزارها مخاطب خود را بشناسید و برای رسیدن به نتایج بهتر برنامه ریزی کنید.
در این بخش به چندین مورد از باورهای غلط در مورد محتواهای گزینش شده میپردازیم:
صرفه جویی در زمان
یکی از باورهای غلط در مورد محتوای گزینش شده این است که باعث صرفه جویی در زمان میشود. در واقعیت، اگر این کار را درست انجام دهید، احتمالا میتواند به اندازهی تولید محتوای اورجینال از شما زمان ببرد.گزینش محتوا شامل غربال محتوا، شخصی سازی آن، بهره بردن از منابع گوناگون و ایجاد یک استراتژی شبکههای اجتماعی پیرامون آن است. طبیعتا این کار زمان میبرد اما هرچه زمان و تلاش بیشتری صرف کنید تاثیرگذاری بیشتری نیز خواهد داشت.
یافتن محتوای مرتبط
محتوای خود را هوشمندانه انتخاب کنید، اگر هر پست و مقالهای که دیدید مستقیما به اشتراک بگذارید، نتایج بهتری کسب نمیکنید. این کار در بلند مدت نه تنها به اعتبار شما کمک نمیکند بلکه به آن ضربه هم میزند.
نگران محتوای خود نباشید
گزینش محتوا برای غربال کردن محتوایی که مخاطبینتان را جذب کند مفید است اما به این معنا نیست که تنها بر آن تمرکز کنید. درست است که خیلی از پیجها تنها همین کار را میکنند، اما در بلند مدت این محتوای اورجینال است که بیشترین تاثیرگذاری را دارد. دربارهی نسبت محتوای گزینش شده و اورجینال هم که بالاتر گفتیم نگران نباشید، قانون سفت و سختی برای این نسبت وجود ندارد. به محتوای گزینش شده به عنوان راهی برای نگه داشتن مخاطب و سرگرم کردن آنها نگاه کنید.
مزایای محتوای گزینش شده:
منبعی مورد اعتماد برای مخاطبین
گزینش محتوا اعتبار شما را به عنوان یک پیشتاز سرسخت میسازد. اگر درست انجامش دهید، مخاطبتان شما را به عنوان منبع قابل اعتمادی میشناسد که محتوای مناسب و ارزشمند به اشتراک میگذارد.
حذف بخشی از فشار تولید محتوای جدید
قبل از این گفتیم که اگر صرفا برای صرفه جویی در وقت به گزینش محتوا میپردازین کارتان اشتباه است اما به این معنا نیست که این کار به صرفه جویی در زمان کمکی نمیکند. هر برندی علاوه بر مدیریت چندین اکانت اجتماعی خود باید به وبلاگ و دیگر منابع خود نیز رسیدگی کند. فرایند گزینش محتوا نیروی کمی از آنها میطلبد، و بدیهی است که پخش و پلاکردن تیمتان در نهایت به تضعیف کیفیت کارتان میانجامد.بنابراین، گزینش محتوا میتواند تا حدی به سبک شدن فشار تولید پیاپی محتوای تازه برای کانالهایتان منتهی شود. بعلاوه مزیت تغییر کاربری هم وجود دارد که بالاتر به آن اشاره کردیم.
ساخت کتابخانهای از منابع مفید
گزینش محتوا تنها برای مخاطب شما مفید نیست بلکه به بهرهوری تیم شما نیز کمک میکند. فکر میکنم عجیب نباشد اگر بگوییم اینترنت با تمام وسعت و غنای دانش و منابعش، میتواند یافتن اطلاعات مفید را به فرایندی دلهرهآور تبدیل کند. بنابراین گزینش محتوای باکیفیت نه تنها بر یافتن منابع مفید برای مخاطبین و بلکه بر ساخت پایگاه دانش قدرتمندی برای استفادههای بعدی تیمتان تمرکز میکند. از این منابع میتوانیم به کتابهای الکترونیکی، تحقیقات مربوط به صنعتتان، مقالات، وبلاگها، و مواردی از این دست اشاره کنیم. و در آخر زیبایی آن در این است – اگر گزینش خوب انجام شود میتواند به خلق محتوای اورجینال بیانجامد.
ارتباط برقرار کردن با اینفلوئنسرها
گزینش محتوایی که توسط اینفلوئنسرها تولید شده باشد هم میتواند برای شما مفید باشد. با حمایت از محتوای آنها، در نهایت میتوانید بین مخاطبین آنها نیز راه پیدا کنید و خود را در معرض دید قرار دهید.هنگام به اشتراک گذاری کار آنها، حتما آنها را در شبکههای اجتماعی خود و یا پستهای وبلاگ خود تگ کنید. از این راه روابط خوبی با آنها ایجاد میکنید و آنها را به بازار هدف خود متصل نگه میدارید.
باعث بهبود SEO میشود
با استفاده از محتوای گزینش شده، به موتورهای جستجو فرصت بیشتری برای در معرض دید قرار دادنتان میدهید. اگرچه SEO نباید هیچگاه هدف شما از گزینش محتوا باشد آن بخش «کمک به مخاطبین و اعتبار دادن به خود به عنوان پیشتازی سرسخت» را فراموش نکنید به طور غیرمستقیم به کمک شما میآید. اینجا مسئله مهم تمرکز بر موضوعات ترند و یافتن محتوای باکیفیت تولید شده در آن بازار هدف باشید.
نتیجه گیری
ایده اصلی این است که از گزینش محتوا به عنوان راهی برای ارزش داشتن برای مخاطب خود استفاده کنید. وقتی این کار را درست انجام دهید، محتوای گزینش شده میتواند به تبدیل شدن برند شما به منبعی قابل اعتماد و ارزشمند ختم شود، که درنهایت منجر به تبدیلها و لیدهای بیشتر میشود.